Методична робота


  1. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ПРАВОЗНАВСТВА У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

  2. Інноваційні технології навчання в сучасній школі

  3. Особистісно-орієнтований підхід внавчанні історії та правознавства
  4. Ми розділяємо технології інтерактивного навчання на чотири групи залежно від мети уроку та форм організації навчальної діяльності• 
  5. Інтерактивні технології кооперативного навчання.
  6. • Інтерактивні технології колективно-групового навчання.
    • Технології ситуативного моделювання.14
    • Технології оцінювання дискусійних питань
    Ротаційні (змінювані) трійки
    Діяльність учнів у цьому випадку є подібною до роботи в парах. Цей варіант
    кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу та обговоренню нового  матеріалу з метою його осмислення, закріплення та засвоєння.
    Два - чотири - всі разом
    Ще один варіант кооперативного навчання, що є похідним від парної роботи,
    ефективний для розвитку навичок спілкування в групі, вмінь переконувати та вести дискусію
    Карусель
    Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для одночасного
    включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування для
    обговорення дискусійних питань.
    Мікрофон
    Різновидом загально групового обговорення є технологія "Мікрофон", яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або  висловлюючи свою думку чи позицію.

    Ажурна пилка ("Мозаїка", "Джиг-со")
    Технологія використовується для створення на уроці ситуації, яка дає змогу учням  працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок часу.
    Ефективна і може замінити лекції у тих випадках, коли початкова інформація повинна бути донесена до учнів перед проведенням основного (базисного) уроку або доповнює такий урок.
    Заохочує учнів допомагати один одному вчитися, навчаючи.
    Незакінчені речення
    Цей прийом часто поєднується з "Мікрофоном" і дає можливість ґрунтовніше
    працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою  методикою дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо  запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.
     Метод ПРЕС
    З цієї невеличкої технології (для неї запропонована назва "метод ПРЕС") варто почати роботу над навчанням учнів дискутувати. Вона використовується при обговоренні дискусійних питань та при проведенні вправ, у яких потрібно зайняти й чітко аргументувати  визначену позицію з проблеми, що обговорюється. Метод навчає учнів виробляти й формулювати аргументи, висловлювати думки з дискусійного питання у виразній і стислій
    формі, переконувати інших.
    Дебати
    Один із найбільш складних способів обговорення дискусійних проблем. Дебати можна  проводити лише тоді, коли учні навчились працювати в групах та засвоїли технології  вирішення проблем. У дебатах поділ на протилежні точки зору набуває найбільшої гостроти,  оскільки учням необхідно довго готуватися й публічно обґрунтовувати правильність своєї  позиції. Кожна група має переконати опонентів і схилити їх до думки змінити свою позицію.
    Однак можна поставити й інше завдання спільно вирішити поставлену проблему. В такому  разі учні повинні будуть, висловивши свою точку зору, уважно вислухати протилежну  сторону, щоб знайти точки дотику. Важливо, щоб учасники дебатів не переносили емоції  один на одного, а спілкувались спокійно
    .Застосування кроссенса на уроці:
     при вивченні нового матеріалу: виведення теми уроку; установка проблемної ситуації;
     при закріпленні та узагальненні вивченого матеріалу;
     творче домашнє завдання.
    Алгоритм складання кроссенса:
    1) визначити тематику, загальну ідею;
    2) пошук і підбір зображень, що ілюструють елементи;
    3) виділити 9 елементів - зображень, які мають відношення до ідеї, теми;
    4) знайти зв'язок між елементами, визначити послідовність;
    5) сконцентрувати сенс в одному елементі (5 - й квадрат);
    6) виділити відмінні риси, особливості кожного елемента.







Немає коментарів:

Дописати коментар