Майстер-класи

Майстер-клас.Розвиваючий метод кроссенс
https://www.youtube.com/watch?v=oo4MmUlyCZU&feature=em-upload_owner

Відео майстер-класу Чемересюк Н Б

Епіграф:
Учитись важко, а учить ще важче,
Але не мусим зупинятись ми,
Як дітям віддамо усе найкраще,
Тоді й самі сягнем нової висоти.
Навчальна піраміда
Звичайно люди запам’ятовують
5% - лекції
10% - того, що читають
20% - того, що бачать на власні очі
50% - того, що слухають та бачать одночасно
70% - того, що обговорюють і пишуть
80% - того, що роблять практично власноруч
90% - того, що роблять і обговорюють одночасно
95% - того, чому навчають інших



Скринька мудрості
* Там, де немає законів, немає свободи.
  • У того, хто вирішив вивчити всі закони, не залишиться часу на їх порушення.
  • Щоб уникати помилок, треба набиратися досвіду; щоб набиратися досвіду, треба робити помилки.
  • Людина освічена-та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає.
  • Для того, щоб удосконалювати розум, треба більше роздумувати, ніж заучувати.
  • У хорошому вчителеві ми цінуємо кращі якості дресирувальника, клоуна і  циркового коня, якого рік за роком ганяють по колу.
  • Навчаючи інших, ми вчимося самі.
  • Вчитися ніколи не пізно.
  • Мудрість є пізнання загальності речей.
  • Вчитись не для школи, вчитись для життя.
* Можна привести коня на водопій, але не можна примусити його пити

Активні методики поділяються на:

Метод мозкової атаки - це метод розв'язання невідкладних завдань за короткий час. Сутність методу полягає в тому, що необхідно висловити як можна найбільшу кількість ідей за невеликий проміжок часу, обговорити їх та класифікувати. Цей метод використовується для вирішення складних проблем. Метод мозкової атаки можна використовувати в різних видах діяльності: в роботах з малими та великими навчальними групами, командами, індивідуальній роботі.
 «Круглий стіл» - метод проведення заняття із слухачами які, як правило, мають досвід роботи, практичний діяльності з питання, що обговорюється. На «круглому столі» слухачі можуть і повинні спробувати обґрунтовано поставити питання по темі обговорення, серйозно аргументувати підходи до їхнього вирішення, а також повідомити про вдалий і невдалий досвід. «Круглий стіл» - це свого роду нарада по обміну досвідом і обговоренню практичного досвіду, досягнень і помилок. В такий спосіб слухачі освоюють зміст теми, її ключові проблеми.
“ОБЕРІТЬ ПОЗИЦІЮ”Дискусія на суперечливу тему. Слід використовувати протилежні думки.
“АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ”Вчитель визначає тему, над якою проводитиметься робота, а учні згадують все, що виникає в їхній пам’яті з цієї теми.
“ТАК ЧИ НІ” Завдання вимагають однозначну відповідь
“КОЛО ДУМОК”Учні сидять у колі на стільцях, без столів, і висловлюються за бажанням.
“ВИКИНУТИ ЗАЙВЕ” Із пропонованих відомостей убрати зайве
МІКРОФОН”Кожному дають можливість сказати щось швидко, по черзі, висловити свою думку.

МОЗАЇКА” Завдання для творчих груп: із записаних на окремих папірцях слів скласти вислів, пояснити його.


Розвиваючий метод кроссенс.
У XXI столітті час диктує нові вимоги до процесу навчання школярів. Необхідно зробити перехід від парадигми знань, умінь, навичок до парадигми розвитку особистості учнів. Особистості здатної бачити мету, домагатися усвідомленого отримання знань і застосовувати їх у життєвих ситуаціях, особистості здатної працювати у співпраці, бути комунікабельною, нестандартно мислити.
Л. М. Толстой говорив: «Якщо учень в школі не навчився сам нічого створювати, то и в житті він буде тілько наслідувати, копіювати ...».
Розвиваючий метод «кроссенс» сприяє формуваня креативності, співпраці,комунікації і критичного мислення учнів.
Слово "кроссенс" означає "перетин смислів" і цей метод розроблений Сергієм Федіним - письменником, педагогом, математиком і Володимиром Бусленко - доктором технічних наук, художником і філософом. Метод кроссенс, вперше опублікований в 2002 році Він являє собою стандартне поле з дев'яти квадратиків, в яких поміщені зображення.

Читати кроссенс потрібно зверху вниз і зліва направо 
,далі рухатися тільки вперед і закінчувати на центральному 9 квадраті, таким чином виходить ланцюжок загорнутий  «равликом». Почати можна як з першої, так і з будь впізнаваної картинки. Центральним є квадрат з номером 9. За бажанням автора, він може бути пов'язаний за змістом з усіма зображеннями в кроссенсі . Зазвичай же потрібно встановити зв'язки по периметру між квадратами 1-2, 2-3, 3-4, 4-5, 5-6, 6-7, 7-8, 8-9, а також по центральному хресту між квадратами 2- 9, 6-9, 8-9 і 4-9.Ваше завдання - пояснити кроссенс, скласти розповідь - асоціативний ланцюжок, за допомогою взаємозв'язку зображень. Дев'ять зображень розставлені таким чином, що кожна картинка має зв'язок з попередньою і наступною, а центральна об'єднує за змістом відразу декілька. Зв'язки можуть бути як поверхневими, так і глибинними, але в будь-якому випадку це відмінна вправа для розвитку логічного і творчого мислення.



Застосування кроссенса на уроці:
-         Вступні - які дозволяють створювати атмосферу доброзичливості, довір’я
-         Основні (ключові)- під час яких розв’язується основна проблема (обговорення, інтерактивні лекції, мозковий штурм , рольові ігри, “кейс стаді”, карусель тощо)
-         Завершальні підсумкові (сенкан, вернісаж)
-         Допоміжні (енерджайзери) – включають тоді, коли необхідно зняти напругу, змінити вид діяльності, перейти з одного етапу до іншого.


Дотримання порядку застосування активних методик дозволить  спланувати своє заняття  більш ефективним, цікавим для слухачів.
 при вивченні нового матеріалу: виведення теми уроку; установка проблемної ситуації;
 при закріпленні та узагальненні вивченого матеріалу;
 творче домашнє завдання.
Алгоритм складання кроссенса:
1) визначити тематику, загальну ідею;
2) пошук і підбір зображень, що ілюструють елементи;
3) виділити 9 елементів - зображень, які мають відношення до ідеї, теми;
4) знайти зв'язок між елементами, визначити послідовність;
5) сконцентрувати сенс в одному елементі (5 - й квадрат);
6) виділити відмінні риси, особливості кожного елемента.


Немає коментарів:

Дописати коментар